Over Ons

De overkoepelende naam van al onze webwinkels is ‘The Online Retail Company’. In die naam ligt een boodschap verborgen. Want hiermee geven wij aan dat we onze klanten via internet willen bereiken. Hieronder leest u hoe onze onderneming uiteindelijk écht tot stand kwam!

Harold Begeman en Lennart Gouman

Ruim voordat de oprichting van The Online Retail Company plaatsvond, voerde Harold Begeman een eigen onderneming. Hij handelde onder de naam ‘Handelsonderneming Begeman’ voornamelijk in speelgoed en restpartijen. In 2007 besloten Harold en Lennart echter gezamenlijk te gaan ondernemen. Zij gingen verder onder de naam ‘Begeman Kolham, met een verwijzing naar de locatie van de handelsonderneming. De eerste webshop was een feit: Lastvan.com. In Kolham werd, door een grote toename van orders, een vast afhaalpunt opgericht. De samenwerking bleek achteraf gezien zo’n groot succes, dat Lennart al gauw besloot om zijn werkzaamheden bij een tuincentrum voorgoed te staken. Hij ging zich volledig richten op de webwinkel en regelde daarvoor tevens de aankopen voor het assortiment.

1 januari 2011: The Online Retail Company

Een vervolg kon niet langer uitblijven: Op 1 januari 2011 werden de activiteiten van beide ondernemers formeel gebundeld in één organisatie. Gekozen werd voor de naam The Online Retail Company, waarvan zowel Lennart als Harold beide voor 50% eigenaar zijn. Beide heren zitten niet bepaald stil. Het aantal webshops blijft nu nog steeds toenemen. Andere ondernemers worden uitgedaagd om mee te profiteren van het succes van The Online Retail Company, d.m.v. ‘dropshipping’. Daarbij verkoopt men producten van The Online Retail Company op een eigen webshop waarbij de goederen worden verwerkt en verstuurd via het eigen distributiekanaal van The Online Retail Company.

Alles op eigen kracht en met veel vertrouwen

Het succes komt ons, Lennart Gouman en Harold Begeman, niet zomaar aanwaaien. Ook wij hebben er hard voor moeten werken. Alles is met eigen geld, werklust, kracht en vertrouwen in elkaar ontstaan. Het uiteindelijke doel? Ons doel is niet om binnen afzienbare tijd in een dure, luxe auto rond te kunnen rijden. Zulke doelen zijn voor ons te kortzichtig. Veel belangrijker vinden wij het om in de toekomst het bedrijf nog verder door te ontwikkelen!

Toekomstplannen

Enkele van onze plannen voor de toekomst zijn:

  • Nog meer gespecialiseerde webwinkels openen
  • Meer diversiteit in producten
  • Onze klanten nog sneller kunnen informeren over de nieuwste producten

Uw visie is belangrijk

De groei en toename van het aantal webwinkels heeft automatisch consequenties voor de wijze waarop wij onze klanten service kunnen bieden. Het klantbelang gaat bij ons vóór groei. Hoe denkt u dat wij ons daarin kunnen verbeteren? Wij staan open voor uw visie op dat gebied. Graag komen we in dat geval in contact met u.

Wat klanten van ons vinden…

Veel klanten zijn meer dan tevreden over onze service en de deskundigheid van ons personeel. Onze webwinkels hebben een vriendelijke, betrouwbare en open uitstraling. Betrouwbaar en hulpvaardig zijn wij absoluut. Zelfs na een verkoop blijven we namelijk altijd bereikbaar en helpen we onze klanten eventueel aan oplossingen indien er problemen zijn. Onze service stopt niet na de verzending van uw bestelling. Daarnaast verzenden we onze bestellingen meestal al binnen 1 werkdag.