Over ons

The Online Retail Company’ is de overkoepelende naam voor een reeks webwinkels die klanten via internet wil bereiken. Maar hoe is deze onderneming tot stand gekomen?

Al online sinds 2007

Harold Begeman had al zijn eigen handelsonderneming in speelgoed en restpartijen, genaamd ‘Handelsonderneming Begeman’. In 2007 besloten Harold en Lennart Gouman gezamenlijk online en fysiek te gaan ondernemen onder de naam ‘Begeman Kolham’, waarbij de locatie van de handelsonderneming werd genoemd. Hun eerste webshop, Lastvan.com, werd opgericht en er werd een vast afhaalpunt opgericht vanwege een grote toename in bestellingen. Lennart besloot al snel om zich volledig te richten op de webwinkel en regelde ook de aankopen voor het assortiment.

1 januari 2011: The Online Retail Company

Op 1 januari 2011 bundelden ze officieel hun krachten in één organisatie, The Online Retail Company.

Het succes van The Online Retail Company is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Beide ondernemers hebben er hard voor moeten werken en alles is met eigen geld, werklust, kracht en vertrouwen in elkaar ontstaan. Hun doel is niet om snel rijk te worden, maar om het bedrijf nog verder te ontwikkelen. Enkele plannen voor de toekomst zijn:

  • Het versterken van het fundament
  • Een focus op online verkoop waarbij kennis, service en vriendelijkheid voorop staan
  • Meer diversiteit in producten
  • Trendmakend; klanten nog sneller kunnen informeren over de nieuwste producten voor huis en tuin

Al jaren hoog beoordeeld door klanten

The Online Retail Company hecht veel waarde aan klanttevredenheid en service. Klanten vinden het personeel vriendelijk, betrouwbaar en deskundig. Het bedrijf heeft zelfs een gemiddelde score van 9.0 behaald op basis van meer dan 15.000 onafhankelijke klantbeoordelingen via The Feedback Company. Ze blijven ook na de verkoop bereikbaar en helpen klanten bij eventuele problemen. De service stopt niet na de verzending van de bestelling, deze wordt meestal zelfs binnen 1 werkdag verstuurd. De groei en toename van het aantal webwinkels heeft wel consequenties voor de klantenservice, maar het klantbelang gaat bij The Online Retail Company altijd voorop. Ze staan dan ook open voor suggesties en feedback van klanten om de service te blijven verbeteren.