Winkel

De fysieke winkel van The Online Retail Company gaat definitief dicht

De fysieke winkel van The Online Retail Company gaat definitief niet meer open. Hiertoe heeft de directie besloten, nadat de in Hoogezand gelegen winkel eerder dit jaar al op slot ging vanwege de coronamaatregelen. Door de maatregelen zag The Online Retail Company een extreme stijging in het aantal online bestellingen, wat ertoe geleid heeft dat de directie zich enkel wil focussen op de online winkels.

De winkel van The Online Retail Company zit sinds 2015 aan de Hoofdstraat in Hoogezand met als doel klanten producten te demonstreren en uit te leggen. Door de intelligente lockdown zag de directie zich genoodzaakt om de showroom dicht te doen, om zo de veiligheid van haar medewerkers te kunnen garanderen, maar ook om het verder toenemende aantal orders tijdig uit te kunnen leveren. De sluiting werd definitief, toen bleek dat de lockdown juist een positieve uitwerking had op de webshops van The Online Retail Company, zo vertelt directeur Lennart Gouman. “De sluiting komt voor ons niet echt als een verrassing. Voordat we met de fysieke winkel begonnen, hadden we al afgesproken om ieder jaar te evalueren of onze showroom nog van toegevoegde waarde kon zijn. De afgelopen jaren hadden we al afgeschaald van 1000 m2 naar 400 m2 en hebben we diverse assortimenten, die minder bezoekers genereerden, uit de showroom weggehaald omdat we de ruimte hard nodig hadden voor opslag. Onze online afzet was de afgelopen jaren al gigantisch gestegen, waardoor we meer magazijnruimte moesten maken.”

Directeur Gouman; “ We hebben de afgelopen 13 jaar geleerd dat je je het beste kunt focussen op waar je echt goed in bent en dat is online verkopen met de beste service, kennis en vriendelijkheid. De winkel kreeg daardoor al niet de volledige aandacht. Natuurlijk vinden we het ook deels jammer, aangezien we destijds wat nieuws wilden neerzetten. We gaan het face-to-face contact met klanten dan ook echt missen, want in de loop der jaren zagen we veel vaste klanten met wie we ook een band hebben opgebouwd.”

The Online Retail Company gaat zich vanaf heden dus volledig storten op de 15 online shops en werkt hard aan een alternatief voor het showroommodel, zodat klanten alsnog advies op maat kunnen inwinnen. “Achter de schermen zijn we druk bezig met een project zodat we zo gedetailleerd mogelijk kunnen weergeven hoe je bijvoorbeeld een zwembad onderhoudt in ‘Jip-en-Janneke-taal‘.